29 august 2013

29.08.2013 - Bulletin No. 7

Så er det dagen derpå. Alt gik som det skulle på operationsdagen igår.
Mødte ind på SVS - kirurgisk afdeling 251 - kl. 07.00. Blev 'lagt i seng' kl. 07.30 og blev derefte udsat for standard preoperationsprocedure; måling af blodtryk, puls og temperatur. Så injektion med et blodfor- tyndende præparat. Derefter kom mine to bartskærere og hilste på, inden jeg kl. 08.00 liggende og på fornem vis, blev transporteret til operationsgangen. Her blev jeg budt velkommen og taget godt imod af et operationshold på mindst 6 personer, bestående af narkosesygeplejersker, narkoselæge og en søstersk medicinstuderende - sikkert igang med en narkoselæge-uddannelse, idet hun blev præsenteret som narkoselægens 'føl'.

Så op på lejet – blev stukket af ’sommerfuglen’, fik droppet lagt, sensor-plastre blev sat på bryst og pande. Så hørte jet et 'bip - bip - bio - bip' og spurgte om det var min 'puls' - det var det ganske rigtigt.
Derefter foretog operationsholdet - minus kirurgerne, der ikke havde gjort deres entré endnu - gennemløb af operationschecklisten, check - check - check - lød det på stuen. Jeg følte mig pludseligt som et fly, der var ved at blive gjort klar til take-off. Nu injektion med et smertestillende middel og så på med iltmasken. Iltdepoterne i min krop skulle have en kraftig optankning og efter 3 dybe indåndinger, blev jeg sendt ned i en dyb søvn med en narkosesygeplejerskes 'sov godt' klingende i mit øre.
Jeg faldt i søvn på en helt naturlig måde. Der var virkeligt som 'selv at falde i søvn' - helt anderledes end da jeg i 1974 skulle opereres for en perforeret blindtarm. Dengang oplevede jeg det, som blev jeg trukket ned gennem en vandfyldt brønd ledsaget af meget ubehagelige drukningsfornemmelser.

zzzz zzzzzz zzzz zzzzzz ..............................................

Op til overfladen på opvågningsstuen, noget ør, slap og med en ekstrem mundtørhed. Det sidste gjorde glas efter glas af herlig saftevand hurtigt en ende på. dernæst sengetransport tilbage til stue 509, hvor jeg blev taget vel imod af de samme sygeplejerske, som havde gjort mig klar til afgang nogle timer forinden.
Et kig ned på maven afslørede 3 pænt store plastre siddende side ved side med det midterste placeret præcist over navlen. Navlen havde udgjort en af de 3 'døre' for et af operations-instrumenterne under den nu veloverståede kikkertoperation. Derefter afslapning i sengen med net-skak mod en rigtig levende chess.com ven på den anden side af Atlanterhavet samt et par partier mod chess.com's skak-server.

Kl 15.15 kom Anette og vi tog - på sygeplejerskens opfordring - 3 runder på afdelingen og derefter et par kopper kaffe. Klokken var nu omkring 16.30 og jeg blevt dømt klar til 'hjemsendelse'. Hjemad gik det med mig siddende i passagersædet med maksimalt bagud-foldet ryglæn, idet mit mellemgulv føltes som var jeg blevet udsat for en serie dybe stød af Mikkel Kessler.
Efter en god nats søvn blev det så torsdag morgen, hvor jeg så sidder her ved PC'en og muntrer mig med nærværende bulletin.
Mit udredningsforløb afventer nu resultatet af lymfeknude-undersøgelsen. Det får jeg desværre først førstkommende torsdag kl. 12.30.  Så vente - vente - vente - vente - vente - vente – vente :-(

Ingen kommentarer :