20 september 2013

20.09.2013 - Bulletin No. 9

Indtil nu ’Intet nyt fra Vestfronten’ og intet nyt er som bekendt godt nyt!
Derfor ingen bulletin’er herfra siden 5. september. Som dengang meddelt, blev behandlingstoget sat på rette spor og jeg har nu været i medicinsk kastraktions-behandling i 14 dage og endnu ikke konstateret egentlige bivirkninger.
Jeg undrer mig for øvrigt over, at lægerne ikke interesserer sig for mængden af testosteron og PSA i blodet. Den aktuelle behandlings mål er jo at minimere teststosteronmængden for derved at ’udhungre’ prostata- cancercellerne. Resultatet heraf burde være et fald i PSA-koncentrationen!
Det spørgsmål, må jeg hellere få skrevet på min ’dosmerliste’ til urologen.
I går var jeg til den første af i alt to orienteringssamtaler på onkologisk afdeling – ’Stråleterapien’ – på Vejle Sygehus. Jeg mødte min kontaktlæge og kontaktsygeplejerske, der begge, med dejlig ro og god tid, gav en grundig orientering om, hvad der skulle ske både før og under behandlingen, ligesom jeg fik god tid til at stille mine mange spørgsmål, som jeg fik besvaret.
Næste samtale finder sted ca. 2 uger inden påbegyndelse af strålebehandlingen, det vil sige medio november. En uge senere skal jeg til CT- og MR-skanning. Resultatet skal danne udgangspunkt for planlægning af min individuelle strålebehandling. I forbindelse hermed, skal jeg udsættes for det, som jeg, indtil nu, hårdnakket, ville have modsat mig – nemlig få foretaget en tatovering af tre små ’sigtepunkter’ på huden i behandlingsområdet.
Altså kun et par små prikker og ikke noget med ”Susanne, Birgitte og Hanne og Tove og Anne og Lizzie og Kis. Foruden Agnete, Elisa og Grethe og Annemerete og Molly og Lis” :-)

-
God weekend og husk, at i dag er den første dag i resten af dit liv!

Ingen kommentarer :